Tutaj znajdziesz kolegów, przyjaciół i znajomych do swojej paki

Tutaj znajdziesz kolegów, przyjaciół i znajomych do swojej paki


#1 2010-08-15 06:13:08

logon

Gość

SZKOŁY MÓWCÓW

Umiejętności wypowiadania się i przekazywania myśli najlepiej zacząć się uczyć u profesjonalistów. A potem cierpliwie ćwiczyć zgodnie z ich radami

Jak wśród wielu szkół oraz agencji, które oferują szkolenia w zakresie wizerunku, rozpoznać te, które są w stanie nam rzeczywiście pomóc ?



Po pierwsze, jeśli firma obiecuje, że w ciągu 12 godzin nauczy nas przemawiania, to znaczy, że nie nauczy nas niczego.

- Aby wyćwiczyć właściwą wymowę, potrzeba od trzech miesięcy do roku - twierdzi trener i logopeda medialny Joanna Luboń. - Mowa jest procesem zautomatyzowanym i żeby coś poprawić, trzeba wpisać w poświadomość nowe zachowania: wielokrotnie powtarzać i trenować od 15 do 30 minut dziennie, jeśli wada jest usuwalna.



Po drugie, powinniśmy zwrócić uwagę na zakres szkolenia. Nie oczekujmy cudu po kilku różnych zajęciach w ciągu dnia. Pozwala to zaledwie rozpoznać, a nie rozwiązać problem.



Po trzecie, nawet najlepszy program szkolenia nie obroni się, gdy nie będzie za nim stała doświadczona kadra trenerów. Warto więc zapytać o wykładowców i sprawdzić ich pozycję na rynku.


Po czwarte, solidna szkoła lub agencja PR powinna przedstawić na życzenie potencjalnego klienta referencje osób lub firm, które już brały udział w jej szkoleniach.



Szkolenia są skrojone na miarę potrzeb klienta

Przedstawiamy wybrane szkoły, które w swoich programach uwzględniają naukę z zakresu sztuki przemawiania. (Zestawienie pomija typowe kursy wystąpień przed kamerą).

Szkoła Macieja Orłosia Studio BMJ Studio BMJ (www.studio-bmj.pl) oferuje kilka szkoleń zapoznających z tajnikami sztuki mówienia. Na przykład "Szkolenie autoprezentacyjne, czyli budowanie i wykorzystywanie wizerunku w kontaktach biznesowych" przygotowuje do występowania publicznego.

Przykładowe ceny kursów: za dwudniowe szkolenie dla 6-8 osób w ośrodku koło Warszawy - 3 tys. złotych za osobę; szkolenia medialne (jeden dzień w studiu TV w Warszawie) dla 8-10 osób - ok. 20 tys. złotych plus VAT. Każdy uczestnik otrzymuje materiały z zajęć: CD-ROM lub kasetę wideo ze swoim wystąpieniem i diagnozę indywidualną, czyli ocenę jego możliwości autoprezentacji na forum publicznym, opinię logopedy oraz sugestie działań służących dalszemu samodoskonaleniu.

- Uczestnicy uczą się patrzeć na siebie oczami innych ludzi. Oceniają wrażenie, jakie wywierają na nich - mówi Bogdan Szcześniak, aktor, reżyser i współwłaściciel Studia BMJ. - Uczymy konstrukcji wystąpienia, sposobów radzenia sobie z tremą, aktywowania widowni. Pomagamy klientowi ocenić i wybrać najlepszy styl, optymalnie łączący jego osobowość z rolą, w jakiej występuje.


Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy "Logos" w Kretominie k. Koszalina (http://logos.pomorze.pl) proponuje m.in. kurs "Jak być przekonującym mówcą ". Władysław Pitak, logopeda medialny i szef Logosu, mówi, że rozwijanie umiejętności skutecznej autoprezentacji i prowadzenia rozmów oraz dyskusji to nie moda, ale konieczność. Przez 16 godzin w ciągu dwóch dni uczestnicy poznają własne metody radzenia sobie z presją, ćwiczą wystąpienia publiczne, w tym środki werbalne i mowę ciała. Szkolenie kosztuje 690 zł, składa się z wykładów, testów, psychodramy, pracy z mikrofonem i kamerą. (podkreśl.-LOGOS)


Sukces zapewnia dobra kadra i wysiłek ćwiczącego


Z bogatej listy otwartych kursów w Centrum Szkolenia Polskiego Radia w Warszawie (www.radio.com.pl/cspr) na uwagę zasługuje "Sztuka wystąpień publicznych". Specjaliśći z centrum obiecują, że spróbują nauczyć, jak mówić ciekawie. W ramach zajęć są m.in. kursy: retoryki praktycznej, umiejętności negocjowania i komunikowania się, wykorzystywania zasad interpretacji i pozbywania się tremy. Na dwudniowe szkolenie (14 godzin) trzeba wyłożyć 950 złotych.

Inną propzycją jest "Kultura języka polskiego", składająca się z wykładów i ćwiczeń wymowy ( zasady prawidłowego akcentowania i wymowy polskiej, prace nad artykulacją) oraz poprawnej polszczyzny. Szkolenie trwa dwa dni po 6 godzin i kosztuje 500 złotych.

Dobrą opinię mają też zajęcia prowadzone przez szkoły: Alert Media Communications Alert Media Communications (www.alertrmedia.pl), On Board (www.onboard.pl), Joker PR Kompania Komunikacyjna (www.jokerpr.pl) oraz trenerkę Laurę Klos Sokol (lsokol@it.com.pl).

Jeśli ktoś chce poznać tajniki udanych wystąpień na indywidualnych lekcjach, zostanie mu stworzona taka możliwość. Jednodniowe korepetycje u wybranego specjalisty, często o znanym nazwisku, to w Warszawie wydatek 2-5 tys. złotych. Oczywiście taka lekcja to zaledwie wstęp do sztuki pięknego mówienia.



Hanna Bałon: Szkoły mówców, w: Profit nr 4/2003 kwiecień, s.113.

Pobrano dnia 20.04.2003.

kontakt z Logosem w Koszalinie:

tel.94-340-60-06
e-mail: biuro@logos.dt.pl

 

#2 2010-08-15 07:16:10

Logos

Gość

Re: SZKOŁY MÓWCÓW


LOGOS-Koszalin
LOGOPEDIA MEDIALNA
http://logos.dt.pl/images/foto.jpg
Władysław Pitak



dla dziennikarzy, polityków, samorządowców, nauczycieli, pracowników mediów, rzeczników prasowych, pracowników PR, menedżerów.

Zajęcia odbywają się  w formie 3-dniowych zjazdów (od piątku do niedzieli).
W programie między innymi zajęcia obejmujące zagadnienia z zakresu estetyki żywego słowa, interpretacji tekstów, elementów retoryki, pracy nad głosem, pracy przy mikrofonie, przygotowania wystąpienia przed kamerą, kształtowania wizerunku, elementów psychologii w komunikacji, technik pokonywania stresu.

Prowadzi je logopeda, muzykoterapeuta, aktor estradowy, operator kamer filmowych i telewizyjnych,   wizażysta – Władysław Pitak.


Adres:


Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy
„LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254



Kontakt:

e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
strony URL:
www.logos.pomorze.pl

 

#3 2010-08-15 07:22:26

jjjj

Gość

Re: SZKOŁY MÓWCÓW

.
RETORYKA – SZTUKA PRZEMAWANIA I PRZEKONYWANIA

@
* POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI - scenariusz lekcji Gimnazjum w Góralicach
Porozumiewanie się z ludźmi może być łatwe lub trudne. W rozmowie z obcokrajowcem będzie trudne, jeśli nie znamy danego języka. Ale czy nie zdarzyła Wam się sytuacja, gdy nie mogliście porozumieć się z kimś znajomym? Czasami prosicie o coś rodziców i też macie wrażenie, że nie możecie się nawzajem zrozumieć. Takich sytuacji jest wiele w życiu każdego z nas. >>> więcej >>>  www.logos.dt.pl/orator15

* KOMUNIKACJA NIEWERBALNA W PRACY SOCJALNEJ
Wszyscy, włączając dzieci, zauważają niezgodności i sprzeczności między tym, co ludzie wypowiadają w postaci słów i tym, co wyrażają w sposób niewerbalny. Niezwykle interesujące zagadnienie komunikacji pozawerbalnej jest badane przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Składa się na nią to wszystko, co w naszym wyglądzie, zachowaniu, a także elementach otoczenia (np. stosy papierów na biurku, sugerujące, że klient jest intruzem przerywającym nam ważną robotę) >>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/orator14

* HISTORIA
Retoryka narodziła się w starożytnej Grecji. Wywodzi się z sofistyki (zasady prowadzenia sporów), poezji i walki sądowej. >>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/orator13

* DLACZEGO RETORYKA?
Tytułowe pytanie traktuję jako swoistą prowokację intelektualną. Należy ono bowiem do gatunku kwestii tylko pozornie wymagających uzasadnienia, a w istocie uzasadnionych aż nazbyt dobrze. Z drugiej strony - >>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator12

* O RETORYCE BEZ UPRZEDZEŃZ pewnymi oporami przystępuję do kolejnej próby przekonania nieprzekonanych do retoryki. Oczywiście, nie przesądzam, że przekonawszy kogoś, uzyskam tym samym postawę entuzjastyczną, ale przynajmniej postawę szacunku i rzetelnego traktowania. >>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/orator11

* DLACZEGO RETORYKA POTRZEBNA JEST W SZKOLE
Retoryka ma dziś złą opinię: niemal co dzień spotykamy w prasie i w radiu zdania, w których banał i beztreściowość oraz mniej lub bardziej ozdobne gadulstwo określa się mianem: to tylko retoryka. >>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/orator10

* 4 MAKSYMY DOBREGO MÓWCY
1. Ilości: niech twój wkład w rozmowę zawiera tyle ile trzeba informacji - nie więcej i nie mniej. Na pytanie "Która godzina?" odpowiedź jedna musi być - "5.15". To zasada taka jak przy pracy stolarza - jak masz podać trzy gwoździe, to kurwa mają być 3 a nie 4 albo 2.. Często tą zasadę naruszają wyrażenia konwencjonalne, typu "Na wojnie jak na wojnie". >>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator09

* SZKOŁY MÓWCÓW
Umiejętności wypowiadania się i przekazywania myśli najlepiej zacząć się uczyć u profesjonalistów. A potem cierpliwie ćwiczyć zgodnie z ich radami.
Jak wśród wielu szkół oraz agencji, które oferują szkolenia w zakresie wizerunku, rozpoznać te, które są w stanie nam rzeczywiście pomóc? >>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator08

* SZTUKA MÓWIENIA
W zamyśle założyciela Towarzystwa, neurologopedy z doświadczeniem teatralnym, ma ono służyć pomocą osobom z mniejszymi i większymi wadami wymowy, ale także wszystkim, którym umiejętność "zgrabnego" wysławiania się potrzebna jest w pracy lub działalności publicznej: politykom, nauczycielom, biznesmenom.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator01

* ROZSUPŁAJ JĘZYK
Koszaliński neurologopeda pomyślnie łączy w swej pracy terapeutycznej doświadczenia teatralne z praktyką logopedy. Artystyczne " wyrobienie " sprawiło, że dostrzegł potrzebę ćwiczenia wymowy nie tylko u osób z poważnymi jej wadami. Umiejętność wysławiania się przydaje się dzisiaj bardzo, choćby politykom czy biznesmenom. Dar wymowy to dla nich klucz do sukcesu.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator02

* TECHNIKI SPOŁECZNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ

JEŻELI :
* Odnieśliście Państwo sukces zawodowy, bo interesy idą dobrze.
* Wygraliście wybory i teraz zasiadacie w rozmaitych radach i ciałach przedstawicielskich.
MUSICIE :
* Odbywać liczne spotkania.
* Udzielać wywiadów do mikrofonu i przed kamerą.
* Występować przed różnymi audytoriami.
To trudne umiejętności, ale można się ich nauczyć.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator03 

* WYWIAD TO NIE TYLKO SŁOWA
Mało kto wie, że poprawne słowo pisane bardzo różni się od mówionego. Przejęzyczenia i zły szyk zdania umykają w gorącej rozmowie. Na papierze jednak (nawet w głośniku) stają się bardzo widoczne. Jeżeli mamy do czynienia z wywiadem w telewizji, to treść wypowiedzi stanowi zaledwie kilka procent wywiadu, ponad 30 % to tembr głosu mówiącego, ton, modulacja, a prawie 60 % to mowa ciała - mimika, postawa, gesty i sytuacja.
>>> więcej   >>> www.logos.dt.pl/orator04 

* INTERNET W AKCJI KATOLICKIEJ - AKCJA W INTERNECIE
Internet z całą pewnością jest nowym "forum" w znaczeniu nadawanym temu słowu w starożytnym Rzymie, czyli przestrzenią publiczną, gdzie załatwiano sprawy polityczne i gospodarcze, gdzie wypełniano obowiązki religijne, gdzie w znacznej mierze toczyło się życie społeczne miasta i gdzie natura ludzka ukazywała swoją lepszą i gorszą stronę. Była to tłumna i chaotyczna przestrzeń, odzwierciedlająca panującą kulturę, lecz także tworząca kulturę własną. - (Internet nowym forum dla głoszenia Ewangelii - orędzie Ojca Świętego na 36. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu 2002 ).
>>> wiecej    >>> www.logos.dt.pl/orator05

* JAK WYSTĘPOWAĆ PRZED KAMERĄ?
Jak skonstruować wypowiedź do kamery, żeby telewizja pokazała nas takimi, jakimi chcemy być odbierani. Kto dobrze pokazuje się w tv ?
>>> więcej  >>> www.logos.dt.pl/orator06

* IM WIĘCEJ MÓWISZ, TYM MNIEJ ROZMAWIASZ
Najczęściej stosowanym sposobem komunikowania się codziennego są bezpośrednie rozmowy z różnymi osobami w rozmaitych sytuacjach. Inaczej rozmawiamy z przygodnym pasażerem w pociągu lub w poczekalni do lekarza, inaczej zachwalamy produkty, jeszcze inaczej negocjujemy warunki postępowania. Zawsze jednak porozumiewamy się przy pomocy słów i gestów. Zawsze jakoś wyglądamy i zawsze dzieje się to w jakimś miejscu i okolicznościach.
>>> więcej >>> www.logos.dt.pl/orator07

kontakt:

tel.94-340-60-06
biuro@logos.dt.pl
www.logos.dt.pl
.

 

#4 2010-08-15 07:26:10

graf

Gość

Re: SZKOŁY MÓWCÓW

.
Wystąpienia publiczne a kultura osobista prelegenta

Na udane wystąpienie publiczne, prezentację lub przemówienie składa się wiele elementów. Podstawową sprawą jest mieć do powiedzenia coś interesującego dla słuchaczy. Przydadzą się też zrozumiałe i miłe dla oka slajdy. Wszystko to jednak na nic, gdy mówca nie będzie w stanie zapanować nad swoim zachowaniem.

Oto 10 najczęstszych błędów w zachowaniu prelegentów oraz wskazówki jak ich uniknąć.

błąd 1 — mówienie do tablicy

Stój zawsze przodem lub bokiem do widowni. Wtedy głos najlepiej się rozchodzi i słuchacze są w stanie zrozumieć o czym mówisz. Gdy się odwrócisz, głos jest stłumiony i najlepiej rozumie cię wtedy tablica na której właśnie piszesz. Jeśli chcesz napisać coś na flipcharcie, który stoi za tobą, przestań mówić i wtedy pisz. Nie martw się o słuchaczy. Nie zaczną się nudzić, chyba że zaczniesz przepisywać na tablicy „Pana Tadeusza”. W milczeniu napisz to co chcesz, odwróć się i kontynuuj.


błąd 2 — pozowanie do fotografii klasowej

Czasem zdarzy się, że występujesz równocześnie z innym osobami. Prowadzisz szkolenie z koleżanką lub wspólnie z kolegą z działu prezentujecie wasz nowy projekt. Podstawowa zasada — nie zasłaniaj tej drugiej osoby. Nie pchaj się do pierwszego rzędu. Zasłanianie innej osoby przeszkadza publiczności w śledzeniu treści prezentacji, ponieważ publiczność zamiast skupiać się na przekazie, koncentruje się na ruchu lub na zgadywaniu co robi osoba z tyłu. Zasłanianie sobą drugiego mówcy jest też źle odbierane („o, facet ma parcie na szkło”) i może zepsuć całą reputację jaką posiadasz wśród słuchaczy, zwłaszcza jeśli ta druga osoba jest im bardziej znana lub bardziej przez nich lubiana.

błąd 3 — lans podczas prezentacji zespołowej

Gdy występujesz z drugą osobą, robisz to na dobre i na złe. Oznacza to, że nie możesz lansować się kosztem tej osoby. Jeśli mówi ona, musisz poświęcić jej swoją uwagę. Nie pisz w tym czasie na tablicy informacji do kolejnego segmentu spotkania, nie segreguj notatek, nie stukaj w klawiaturę, nie reguluj rzutnika. Te działania ogromnie dekoncentrują widownię, która nie wie na kogo ma patrzeć i w efekcie przestaje słuchać. Jeśli i ty będziesz patrzeć na mówiącego kolegę, publiczność podąży za twoim wzrokiem i skupi się na tym, co chcecie jej przekazać. Ponadto unikniesz w ten sposób podejrzenia o nadmierne lansowanie się kosztem drugiej osoby. Publiczność nie lubi takich mówców, a tym bardziej nie lubią ich inni prelegenci.

błąd 4 — efekt prelegenta bez spodni

Niepewni siebie prelegenci lubią otaczać się różnymi przedmiotami. Mogą to być zarówno własne rekwizyty związane z tematem wystąpienia, jak i miejscowe wyposażenie, na czele z komputerami, rzutnikami, statywami od mikrofonów, mównicami i stołami prezydialnymi. Te ostatnie są szczególnie zdradliwe, ponieważ po pierwsze skracają twoją postać, po drugie wywołują skojarzenia z serią żartów o prezenterach telewizyjnych prowadzących program bez spodni/spódnicy. Umieść rekwizyty za sobą lub obok siebie. Twoja cała sylwetka i gestykulacja pomogą ci przekonać słuchaczy o twoim zainteresowaniu tematem, uczciwym podejściu do wystąpienia oraz osobistych zdolnościach (pewności siebie).

błąd 5 — człowiek-orkiestra

Jeśli w czasie wystąpienia chcesz wydać inny dźwięk niż mowa (pstrykasz palcami, klaszczesz, rzucasz czymś, uruchamiasz jakieś urządzenie, śmiejesz się), przerwij na tę chwilę mówienie i zrób to co chcesz zrobić. Albo mówisz, albo pstrykasz. Nie jesteś na jarmarku. Tylko tam publiczność oczekuje i oklaskuje człowieka-orkiestrę, który gra równocześnie na kilku instrumentach. W innych sytuacjach jarmarczne sztuczki zupełnie nie pasują, ponieważ nie budują twojej reputacji jako eksperta. Jako showmana zresztą też nie.

błąd 6 — pokazywanie wszystkich asów od razu

W wystąpieniach biznesowych zbędne rekwizyty rozpraszają uwagę widowni, odwracają ją od twojej osoby i tego co jej przekazujesz. Jeśli akurat nie używasz rekwizytu, ukryj go przed wzrokiem publiczności, Wyjmij go tuż przed użyciem, a potem od razu z powrotem schowaj. W teatrze strzelba powieszona na ścianie w pierwszym akcie musi wystrzelić w ostatnim — i tam jest to dobra zasada, ponieważ wciąga w akcję sztuki. Ty raczej postępuj jak sztukmistrz, który pokazuje pusty kapelusz tuż przed wykonaniem sztuczki, a nie pół godziny wcześniej.

błąd 7 — człowiek-wiatrak

Naczelna zasada jest taka: bogata, wystudiowana gestykulacja jako podkreślenie przekazu słownego działa jedynie w przypadku zaawansowanych prelegentów. Mówcy o mniejszym doświadczeniu szybko tracą kontrolę nad własnymi rękami i zaczynają machać nimi desperacko na wszystkie strony. Efekt — publiczność ocenia prelegenta jako totalnego amatora, który nie tylko nie umie przemawiać, ale pewnie też jego przekaz jest pozbawiony wartości. Jeśli koniecznie chcesz użyć jakichś gestów, ogranicz swój zasięg do obszaru od wysokości pępka do wysokości ramion i gestykuluj naturalnie, podążając za swoimi normalnymi emocjami. Gesty nad głową są bardzo ekspresyjne, dlatego w kontekście biznesowym są odbierane jako sztuczne i przesadzone. Gestów w obszarze poniżej wysokości pępka nie używaj w ogóle, bo wyglądają nieestetycznie, a garbienie się zabija aurę profesjonalizmu.

błąd 8 — deptanie kapusty

Podczas wystąpienia stój w miejscu. Jeśli musisz zmienić miejsce, zrób to spokojnym krokiem. Niech zmiana miejsca wynika z treści wystąpienia (np. podchodzisz po ukryty rekwizyt, do tablicy, podkreślasz inny punkt widzenia).

Nie jesteś też tancerzem, żeby szaleć po całej dostępnej przestrzeni. Stojąc w miejscu masz absolutny zakaz bujania się, dreptania w miejscu oraz opierania się o jakikolwiek mebel widoczny w zasięgu wzroku (mebel też jest rekwizytem i posługiwanie się nim to wyższa szkoła jazdy – możesz się tego nauczyć, ale najpierw opanuj podstawy sztuki publicznego występowania).

Nie depczesz kapusty, żeby chodzić w niewielkim kółeczku. Gdy już uda ci się stać spokojnie w miejscu, wyprostuj się i rozluźnij ciało. Będziesz wyglądać jak pewny siebie profesjonalista, a nie jak sztywny wieszak – Twój luz i pewność siebie udzielą się widowni, która zacznie postrzegać cię jako osobę która wie o czym mówi.

błąd 9 — ręce w rozporku

Jednym z najbardziej tragicznych widoków podczas prezentacji lub konferencji jest mówca, który trzyma ręce na wysokości rozporka, z jedną ręką zaciśniętą na nadgarstku drugiej, a do tego jeszcze rusza palcami…

Miej wolne i widoczne ręce, chyba że celowo trzymasz w nich jakiś rekwizyt. Ręce powinny być z przodu lub z boku ciała, luźne lub lekko złączone.

błąd 10 — mnóstwo notatek w rękach

Przypomnij sobie, jak w szkole odpowiadając przy tablicy ściskałeś nerwowo zeszyt. Mogłeś do niego zajrzeć?

Nie, miętosiłeś go tylko bez sensu.

A teraz przypomnij sobie jak ostatnio opowiadałeś znajomym o wakacyjnym wyjeździe.

Trzymałeś coś w rękach?

Nie, miałeś swobodne ręce, chyba że celowo trzymałeś w nich pokazywane właśnie zdjęcia.

Zatem — jak chcesz się czuć w trakcie wystąpienia? Jak w szkole czy jak w gronie dobrych znajomych?

Nie trzymaj więc w rękach kartek, notatek ani materiałów, jeśli ich nie używasz w tej konkretnej chwili.

Przeczytaj z nich to, co masz do przeczytania, a następnie odłóż na stolik. Jeśli w ogóle mówisz z głowy, konspekt miej z boku — w rękach do niczego ci się nie przyda.


kontakt:

tel.94-340-60-06
biuro@logos.dt.pl
www.logos.dt.pl
.

 

#5 2021-07-02 08:37:46

admin

Administrator

Punktów :   

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nowalia.pun.pl www.przymierze-rom.pun.pl www.narutoninja.pun.pl www.tebzorysii.pun.pl www.dadexforum.pun.pl